Retur & reklamation

För att returnera eller reklamera varor behöver du bara följa vår enkla returprocess. Se till att ha ditt ordernummer redo.

Du behöver vara uppmärksam på att du kommer debiteras en avgift för returen samt debiteras för eventuella kostnader som uppkommer vid ej godkänd retur.

 

Returprocess

1. Registrera din returförfrågan

Anmäl din retur via vårt kontaktformulär. Glöm inte ange ordernummer och orsak till retur. Vid reklamation så ska du skicka med foton som styrker felet på varan. Vi kontaktar dig snarast för uppföljning av ditt ärende.

 

2. Ompaketera varorna

Varorna som returneras måste vara oanvända och i nyskick. Paketera varorna i originalförpackningen och låt alla etiketter och skyddsfilm sitta kvar.

 

3. Skicka ditt paket

Fäst retursedeln som du får av oss efter registrerad retur väl synlig på ytteremballaget och följ anvisningarna för retur. Du som kund som ansvarar för att skriva ut och fästa retursedeln på försändelsen.

 

4. Kreditering/återbetalning

Kreditering eller återbetalning med avdrag för returfraktkostnaden sker när varan är mottagen av oss, i godkänt skick.

 

Vanliga frågor gällande retur och reklamation

Hur returnerar jag en vara?

Om du vill returnera din order eller delar av din order så gör du det genom att följa vår returprocess.

 

Hur lång tid har jag på mig att returnera en vara?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlat på RENZ Shop.

 

Vad kostar det att returnera en vara?

Kostnaden för retur beror på vilken/vilka varor du önskar att returnera.

 

Hur får jag återbetalning eller kreditering?

Vi återbetalar eller krediterar snarast efter godkänd retur. Återbetalning sker på samma vis som vid köptillfället.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Har du köpt din vara på RENZ Shop och behöver reklamera den så gör du det genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär. Beskriv och bifoga foton som styrker felet på varan så vi hjälper dig vidare med din reklamation.

 

Hur gör jag om jag fått en transportskadad vara?

Om du vid mottagande av din order upptäcker att den har skador är det viktigt att du dokumenterar det med foton på skadat emballage, den skadade varan och skadan i detalj. Det är viktigt att du ber chauffören/ombudet att notera skadan på kvittensen. Du måste inkomma med en anmälan inom 3 dagar från att du mottagit leveransen. Detta gäller även dolda transportskador. Kontakta oss via vårt kontaktformulär.

 

Hur gör jag om jag vill avbryta min order?

Om du vill stoppa din order ber vi dig vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär. Notera att vi inte garanterar att din order kan avbrytas.

 

Mer info i våra Köpvillkor.